Dwutlenkiem węgla w ciężarówki
Komisja Europejska wraz z producentami ciężarówek i autobusów przygotowuje założenia do normy ograniczającej emisję dwutlenku węgla z ciężkich pojazdów. Projekt ukaże się w 2013 roku, ale już wiadomo, że znacznie podniesie ceny taboru
Komisja zdecydowała się na przyjęcie zasady limitów emisji dwutlenku węgla dla ciężkich pojazdów, ponieważ wykonane na zamówienie International Council on Clean Transportation przez amerykańską spółkę Tiax studium wskazuje, że zmniejszenie emisji CO2 może sięgnąć w latach 2015 – 2020, w zależności od segmentu pojazdu, od 30 do 52 proc. Dotyczący tego samego tematu brytyjski raport Ricardo przewiduje, że liczba ciężkich pojazdów na europejskich drogach zwiększy się z 7,8 mln w 2010 roku do 10,1 mln w 2030 roku. Dzięki zastosowanym technologiom redukcja emisji gazów cieplarnianych w 2030 roku może wynieść 28 procent. Dotychczas nie padły dokładne limity dla poszczególnych typów ciężkich pojazdów.
Raport Tiax wymienia jako technologie mające wpływ na wielkość emisji dwutlenku węgla: hybrydyzację układów napędowych, lepszy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta