Cena leku nie na ulotce
Inspektoraty farmaceutyczne zalała fala skarg na zakazane reklamy aptek. Pierwsze sprawy mogą wkrótce trafić do sądów administracyjnych
Od stycznia apteki obowiązuje zakaz reklamowania działalności. Obostrzenia marketingowe wprowadziła ustawa refundacyjna, wskazując, że przedsiębiorcy nie mogą stosować żadnych zachęt w sprzedaży leków, np. opustów, rabatów czy programów lojalnościowych. Ustawa ta znowelizowała też art. 94a prawa farmaceutycznego, który zabronił konkretnie aptekom reklamowania się.
Mimo że przepis obowiązuje już trzy miesiące, wciąż widać hasła „U nas najtaniej", „Centrum tanich leków" czy „Pacjencie, u nas dostaniesz rabat". Wojewódzkie inspektoraty farmaceutyczne zostały zalane falą skarg, w których jeden aptekarz donosi na drugiego.
50 tys. zł kary może maksymalnie dostać apteka za łamanie zakazu reklamy
Pierwsze decyzje
– Prowadzimy dużo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta