Wystarczy ewidencja w komputerze
Przepisy nie nakładają już obowiązku drukowania zapisów księgi prowadzonej w formie elektronicznej. Obecnie wystarczające jest przeniesienie jej treści na informatyczny nośnik danych zapewniający trwałość zapisu informacji.
Marcin Szymankiewicz
Czy prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów przy zastosowaniu technik informatycznych należy drukować jej zapisy? – pyta czytelnik.
Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów są określone w przepisach rozporządzenia ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie).
Zasadą jest prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów w formie papierowej. Podatnik jest obowiązany zbroszurować księgę i kolejno ponumerować jej karty (§ 9 ust. 1 rozporządzenia). Powinien ją prowadzić m.in. w sposób niewadliwy, czyli zgodnie z przepisami rozporządzenia i objaśnieniami do wzoru księgi (§ 11 ust. 1 i 2 rozporządzenia).
Przepisy dopuszczają, pod określonymi warunkami, prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów w formie elektronicznej, bez konieczności prowadzenia dodatkowej ewidencji księgowej w formie papierowej (interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 10 marca 2015 r., IBPBI/1/415-1486/14/BK).
Przed 8 kwietnia 2016 r. ...
Do 7 kwietnia 2016 r. stosownie do § 31 ust. 1...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta