Biegły rewident partnerem w CSR
Nowa dyrektywa unijna w sprawie raportowania niefinansowego, która wchodzi w życie od stycznia, jest wyzwaniem dla sektora.
ewa sowińska
Zgodnie z nowymi przepisami Dyrektywy 2014/95/EU obowiązek przedstawiania informacji niefinansowych o działalności jest przewidziany dla banków i instytucji finansowych, spółek giełdowych i innych jednostek zainteresowania publicznego, które spełniają równocześnie dwa kryteria: poziomu zatrudnienia i progu aktywów lub obrotu. Szacuje się, że w Polsce obejmie on około 250–300 firm. To firmy, w których średnioroczna wielkość zatrudnienia przekracza 500 osób, a suma bilansowa jest powyżej 85 mln zł lub osiągane przychody netto przekraczają 170 mln zł. W całej Unii Europejskiej będzie to około 6 tys. przedsiębiorstw.
Dlaczego raportowanie jest ważne?
Mimo że społeczna odpowiedzialność biznesu cieszy się w naszym kraju coraz większym zainteresowaniem, wciąż kojarzy się głównie z działaniami wizerunkowymi, marketingowymi lub z dobroczynnością. Nadal wiele polskich firm dopiero debatuje nad tym, czy i po co wdrażać strategie CSR lub czy, po co i jak raportować, jeśli już takie działania podjęły. Tymczasem w wysoko rozwiniętych gospodarkach społeczna odpowiedzialność biznesu jest nieodłącznym elementem stosowania się firm do generalnych zasad zrównoważonego rozwoju, związanych na przykład z wykorzystywaniem zrównoważonych metod gospodarowania zasobami naturalnymi, z zapewnieniem dostępu do opieki zdrowotnej i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta