Od książeczek dla dzieci po stację paliw
Intuicyjnym skojarzeniem z franczyzą – notabene słusznym – jest McDonald’s, światowy potentat rynku franczyzowego. Franczyza ma jednak znacznie więcej propozycji i niekoniecznie z tak wysokiej półki cenowej – inwestycja we franczyzę McDonald’s to wszak wydatek przekraczający pół miliona złotych
Najtańszą na rynku franczyzowym propozycją jest koncept Modry Słoń (w Polsce – Niebieski Słoń). Kwota inwestycji mieści się w 3,5 tys. zł (w tym zakup materiałów do produkcji). System ten polega na składaniu i sprzedaży personalizowanych książeczek dla dzieci. Bohaterami książek są sami czytelnicy, dzieci wymienione z imienia i nazwiska.
Dysponując kwotą około 25 tys. zł, można otworzyć franczyzowy oddział sieci X-press Couriers – jednej z pierwszych firm kurierskich w Polsce. Firma poszukuje franczyzobiorców w dużych miastach: Bydgoszczy, Katowicach (lub aglomeracji śląskiej), Lublinie, Trójmieście i Poznaniu.
Poczuć się jak bankier
W ciągu kilku ostatnich lat bardzo modnym pomysłem na biznes stała się franczyza bankowa. Kwota inwestycji waha się tutaj od 25 do nawet 200 tys. zł. Za rozsądną cenę możemy zainwestować np. w system partnerski EuroBanku. Jest to wydatek rzędu 30 – 75 tys. zł (w zależności od liczby stanowisk oraz kosztów adaptacji lokalu). Koszt otwarcia jednostanowiskowej placówki to wydatek 30 tys. zł (bez kosztów remontu). Za te pieniądze bank dostarcza wizualizację wewnętrzną i zewnętrzną, meble, sejf oraz sprzęt komputerowy. Franczyzobiorca może poczuć się jak prawdziwy bankier, bowiem jego placówka oferuje wszystkie produkty dostępne we własnej sieci.
Dynamiczny rozwój rynku mieszkaniowego przyspieszył także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta