Najczęściej kupujemy w supermarketach i drogeriach
Wartość polskiego rynku kosmetycznego według różnych źródeł wynosi od 7,5 do 9 mln zł. Ta branża w Polsce odnotowuje ok. siedmioprocentowy wzrost
Sabina Kobus, Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych
W Polsce działa 9 tys. sklepów kosmetyczno-chemicznych, z których 16 proc. skupionych jest w sieciach. Wydatki na kosmetyki rosną wprost proporcjonalnie do wzrostu dochodów ludności. Wartość miesięcznych wydatków na kosmetyki pielęgnacyjne jednej osoby w Polsce nadal jest jednak stosunkowo niska – wynosi ok. 30 zł. Więcej wydajemy na perfumy – średnio 130 zł na kwartał. Jest to jednak blisko cztery razy mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Jak donosi Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej, na kosmetyki kolorowe Polki wydają rocznie 600 mln zł.
Dokąd na zakupy?
Największy udział w sprzedaży kosmetyków na polskim rynku mają super- i hipermarkety. Oferują produkty ze średniej i niskiej półki, na które stać większą część Polaków. Sprzedaż kosmetyków cieszy się tam dużym zainteresowaniem, głównie ze względu na dogodną lokalizację marketów i dostępność wielu produktów w jednym miejscu. Dodatkowym atutem jest samoobsługa, którą cenią sobie niektórzy klienci ze względu na to, że sami mogą decydować, ile czasu poświęcą na wybór towarów.
Drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży kosmetyków mają drogerie. Takie zagraniczne sieci jak Rossman, Schlecker czy Super-Pharm to najbardziej popularne wśród polskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta