Trzeba osobiście zaangażować się w biznes
Wartość rynku odzieżowego w Polsce (bez rynku obuwniczego) szacowano na koniec ubiegłego roku na 23 mld zł. Ponad 20 proc. to rynek bielizny, kostiumów kąpielowych i artykułów pończoszniczych
Wśród producentów oraz dystrybutorów bielizny i mody plażowej panuje wysoka konkurencja. Jednak tylko nieliczni mają odpowiednie zdolności produkcyjne i organizacyjne oraz niezbędne zaplecze kapitałowe do budowy kompletnej oferty produktowej, silnej marki oraz rozległej sieci sprzedaży.
Podział rynku
Na rynku koronkowo-kostiumowym można wyróżnić cztery segmenty cenowe. Najniższy to segment ekonomiczny obejmujący produkty „no name” (bez marki) – sprzedawane w wielkopowierzchniowych marketach, dyskontach i na bazarach. Nad segmentem „no name” plasuje się tzw. asortyment brandowy (artykuły markowe) ze średniej i niższej warstwy cenowej, dystrybuowany głównie przez hurtownie i sklepy sprzedające produkty wielu marek. Średnia i średnia/wyższa półka cenowa to segment zdominowany przez markowe towary sprzedawane w sieciach salonów własnych bądź franczyzowych. Na szczycie piramidy jest segment premium, obejmujący wysokogatunkowe, ekskluzywne produkty adresowane do konsumenta o wysokim statusie materialnym.
Sprzedaż markowej bielizny w sieciach własnych i franczyzowych związana jest z rozwojem centrów handlowych, w których zdecydowaną większość najemców stanowią sieci odzieżowe. Bielizna dzienna i nocna jest podstawowym asortymentem punktów sprzedaży o średnim metrażu, natomiast bielizna plażowa jest przeważnie (ze względu na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta