Wiążemy się z klientem na lata
Z outsourcingu w branży informatycznej korzysta coraz więcej firm, od aptek po banki
– Istotą outsourcingu jest długofalowa współpraca z klientem. Podpisujemy umowy na rok, dwa lata. Świadczymy usługi wtedy, gdy klient ma już gotową sieć komputerową. Samo stworzenie sieci w firmie nie oznacza dla nas outsourcingu. To projekt, w którego zakres wchodzi koncepcja i rozwiązania, dostawa sprzętu oraz wykonanie. Outsourcing może być wtedy, gdy sieć będzie przez nas także w pełni zarządzana – mówi Edyta Kąkiel, dyrektor marketingu Surfland Systemy Komputerowe z Wrocławia.
Jak w banku
– Outsourcing pozwala firmom na osiągnięcie korzyści, niekoniecznie finansowych. Nie zawsze jest to rozwiązanie najtańsze. Serwer stojący pod biurkiem informatyka będzie mniej kosztował niż wynajęty w profesjonalnym Data Center (ośrodek z niezależnym systemem zasilania i łączności – red.). Ale w takim przypadku poziom usług i bezpieczeństwa, jaki otrzymujemy, jest nieporównywalny. To tak jak trzymanie pieniędzy w skarpecie lub banku. Przechowywanie danych na firmowym serwerze daje tylko ułudę bezpieczeństwa. Tak naprawdę zostawia firmę na łasce informatyków – mówi Marcin Sokołowski, menedżer w CEE Epicor Software Poland.
Poza wynajęciem sprzętu i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta