Małżeństwo z rozsądku
W Europie z outsourcingu kadrowo-płacowego korzysta 1/3 firm. W Polsce zaledwie 5 proc., ale pracodawcy coraz częściej skłonni są rozważyć podpisane umowy z firmą outsourcingową w dziedzinie tzw. twardego HR
Naliczanie i administracja płac, zarządzanie kadrami, wprowadzenie systemu rejestracji czasu pracy czy systemu ułatwiającego elektroniczny obieg dokumentów w firmie – nie zawsze w tych dziedzinach warto inwestować pieniądze i czas w wypracowanie rozwiązań w obrębie własnej firmy. – Rynek dojrzewa do idei outsourcingu kadrowo-płacowego, mogę powiedzieć, że obserwujemy wyraźny trend odchodzenia działów HR od prac administracyjnych na rzecz skupienia się na rozwoju pracowników. Widać też zwiększone zapotrzebowanie na rozwiązania IT w HR. Klienci oczekują szybkiej i sprawnej obsługi, ale również jakości i bezpieczeństwa. Zwracają uwagę np. na system informatyczny, na którym są naliczane wynagrodzenia i jego zabezpieczenia. Dużą uwagę przywiązują do SLA, czyli mierników świadczonej usługi. Dzięki takiemu podejściu obie strony mają szansę ustalenia jasnych zakresów odpowiedzialności, a tym samym uniknięcia nieporozumień – tłumaczy Paweł Rochala, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu TETA HR Center Sp. z o.o.
Outsourcer gwarantuje jakość usług, ich zgodność z prawem i ponosi odpowiedzialność (wykupuje nawet polisę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta