Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po podwyższeniu ceny obrót korygujemy na bieżąco

29 kwietnia 2010 | Dobra firma | Barbara Prośniak

Jeżeli przyczyna podwyższenia ceny nie jest znana w dniu podpisania umowy z kontrahentem oraz w chwili wystawienia faktury pierwotnej, to wystawiając fakturę korygującą przedsiębiorca jest uprawniony do rozliczenia podwyższonej kwoty obrotu na bieżąco, a nie wstecz

Potwierdza to orzecznictwo sądów administracyjnych, m.in. niedawny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 13 stycznia 2010 r. (III Sa/Wa 1634/09).

Spór o moment rozliczenia

Sprawa dotyczyła spółki, która prowadziła działalność gospodarczą w zakresie usług reklamowych, świadcząc je na podstawie umów zawieranych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. W związku ze specyfiką branży ceny za świadczone usługi często się zmieniały, co było nie do przewidzenia w dniu zawierania umowy.

Częstokroć, już po wykonaniu usługi, wystawieniu faktury i otrzymaniu wynagrodzenia, powstawały okoliczności skutkujące podwyższeniem ceny za wyświadczoną usługę (np. z powodu zmiany postanowień umowy łączącej spółkę i kontrahenta). Okoliczności były uzależnione od wielu zewnętrznych czynników, w związku z czym nie było możliwe...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8611

Spis treści
Zamów abonament