Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Nowoczesny biznes w wersji slow

29 kwietnia 2010 | Firmy rodzinne | Monika Olszewska
Rodzina Kasztelewiczów
źródło: Rzeczpospolita
Rodzina Kasztelewiczów

Miód od Kasztelewiczów jest powszechnie znany – Sądecki Bartnik to najbardziej rozpoznawalna marka w swojej branży. Anna Kasztelewicz opowiada o przyjemności pracy pszczelarza, rodzinnych konfliktach w firmie i o tym, dlaczego pszczoły ratują świat

W tej chwili firma Sądecki Bartnik to już marka znana w całej Polsce. Jak się dochodzi do takiego sukcesu, produkując miód?

Anna Kasztelewicz: Na wszystkich szkoleniach dla firm można usłyszeć, że właściciele firmy, żeby osiągnąć sukces, powinni mieć misję, strategię, cele – a my niczego takiego nie mieliśmy! Robiliśmy to, na co pozwalał rynek, bez niczyjej pomocy. Na początku tak jak wszyscy sprzedawaliśmy miód do spółdzielni, aż w końcu lat 80. XX wieku pojawiła się możliwość sprzedawania słoików z własną etykietą. Wtedy wymyśliliśmy nazwę Sądecki Bartnik – nawiasem mówiąc, teraz sądzę, że to kiepska nazwa.

Dlaczego?

Bo jest dwuczłonowa, trudna i zagraniczni turyści nie potrafią jej wymówić. A poza tym kopiują nas w innych regionach i w tej chwili Bartnik jest już nie tylko Sądecki...

To dowód na to, że jesteście rozpoznawalni.

Tak, w tej chwili ta nazwa widnieje na każdym słoiku miodu, jaki wyprodukujemy. Stosujemy bardzo skromną reklamę internetową i telewizyjną, promujemy się raczej dzięki działalności turystycznej. Także nasze muzeum wzbudza zainteresowanie mediów, dziennikarze zawsze się dziwią, że taka mała rodzinna firma potrafiła coś takiego zrobić, miała taki pomysł.

Porozmawiajmy chwilę o rodzinności w firmie. Jak się pracuje w otoczeniu najbliższych osób?

Chyba jesteśmy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 8611

Spis treści
Zamów abonament