Głos ekspertów
prof. Andrzej Jacek Blikle – mentor projektu, prezes IFR
Jak firma Blikle i inne firmy rodzinne radzą sobie w tych niełatwych czasach? Nasza firma radzi sobie, bo przede wszystkim ma 140-letnią tradycję oraz dużo ludzkiej sympatii do naszej marki, która kojarzy się z miejscem, historią i jakością. Większość firm rodzinnych nie ma jednak długiej historii. Te sprzed wojny się nie odtworzyły, a nowe mają najwyżej 20 lat. To mało w porównaniu z krajami rozwiniętymi, a zarazem sporo jak na gospodarkę, która z ich udziałem odrabia wiekowe zapomnienia. To dzięki tym młodym firmom rodzinnym tak dobrze dzieje się w polskiej gospodarce. Energia, entuzjazm, ciężka praca oraz przedsiębiorczość – to cechy, które bardzo wyróżniają polski biznes rodzinny. Nie waham się twierdzić, że w głównej mierze dzięki firmom rodzinnym uchodzimy dziś za stabilną, radzącą sobie z kryzysem gospodarkę. Czy warto kontynuować rodzinną tradycję? To piękna tradycja wiążąca się z etosem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta