Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szaleństwo pięknie wyśpiewane

13 kwietnia 2011 | Życie Warszawy | Jacek Marczyński
Gwiazdami  koncertu inauguracyjnego były Michaela Kaune (z lewej) i Ekaterina  Semenczuk
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Gwiazdami koncertu inauguracyjnego były Michaela Kaune (z lewej) i Ekaterina Semenczuk

Wydarzeniem Wielkanocnego Festiwalu Beethovenowskiego będzie dzisiejsze wykonanie nieznanej dotąd w Polsce opery „Maria Padilla”, skomponowanej przez Gaetano Donizettiego 160 lat temu. Jej bohaterka to kolejna dama, która dodaje blasku tegorocznej imprezie.

Nie powinniśmy mieć kompleksów, że nie znaliśmy dotąd tej opery, bo na światowych scenach też pojawia się bardzo rzadko. – Może wynika to z faktu, że zostały w niej odwrócone operowe schematy. Amantem jest tu baryton, a nie tenor, któremu przypadła rola ojca popadającego w obłęd – tłumaczy Łukasz Borowicz, który będzie dyrygował dzisiejszym koncertem. – Szaleństwo było przecież domeną bohaterek XIX-wiecznych oper, publiczność więc zapewne nie zaakceptowała zmiany konwencji. I „Maria Padilla" została zapomniana.

Padilla pójdzie w świat

Łukasz Borowicz gotów jest jej bronić.

– To jedna z najlepszych oper, jakie skomponował Donizetti – podkreśla. – Pochodzi z późnego okresu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8902

Spis treści
Zamów abonament