Globalne sieci zamierzają inwestować w Polsce
Co trzecia z największych sieci sklepów planuje inwestycje w naszym kraju. Jedynie Niemcy mają lepszy wynik – wskazało je ponad 40 proc. firm
Po raz czwarty firma doradcza CB Richard Ellis zbadała aktywność 323 sieci handlowych w 73 krajach na świecie. W Polsce działa już 32 proc. najważniejszych graczy na rynku. Co trzeci planuje u nas inwestycje – jedynie Niemcy mają więcej, bo ponad 40 proc. wskazań.
Największym zainteresowaniem cieszyła się Warszawa, jednak ograniczona podaż powierzchni zmniejszyła ekspansję nowych marek. Zyskał Kraków, gdzie w zeszłym roku otworzono osiem sklepów nowych sieci.
– Polska jest naturalnym celem ekspansji sieci handlowych. Magnesem był przede wszystkim relatywnie wysoki poziom wydatków per capita w porównaniu z innymi krajami regionu – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CB Richard Ellis.
Według raportu Wielka Brytania jest liderem pod względem ilości międzynarodowych marek obecnych na rynku
– ponad 58 proc. ankietowanych sieci ma tam już sklepy. W Zjednoczonych Emiratach Arabskie działa 54 proc., a w USA co druga.