Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak często składać VAT-UE do urzędu skarbowego

23 lutego 2012 | Prawo i praktyka | Konrad Piłat

Podatnik, u którego wartość wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w którymkolwiek z kwartałów 2011 r. przekroczyła 250 tys. zł, od stycznia 2012 r. musi składać informacje podsumowujące co miesiąc

Tak wynika z odpowiedzi Ministerstwa Finansów na pytanie „Rz”.

Kto przesyła informację co kwartał

Obowiązek składania informacji podsumowujących VAT-UE wynika z art. 100 ust. 1 ustawy o VAT. Muszą je przesyłać podatnicy, którzy dokonują transakcji wewnątrzwspólnotowych. Co do zasady informacje podsumowujące należy składać co miesiąc. Artykuł 100 ust. 4 ustawy o VAT wprowadza jednak od nich wyjątki.

Zgodnie z pkt 1 tego przepisu informacje podsumowujące mogą być składane za okresy kwartalne m.in. w sytuacji, gdy dotyczą transakcji, o których mowa w art. 100...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9165

Wydanie: 9165

Spis treści
Zamów abonament