Na kolory często reagujemy podświadomie
Rozmowa z dr. Markiem Borowińskim
Rz: Czym jest psychologia koloru?
Marek Borowiński: To nasz sposób widzenia. Widzimy nie oczami, ale mózgiem. Oko może nas oszukać. Wszystko zależy od zestawienia kolorów. Potrafią stworzyć złudzenie optyczne. Często tak jest we wzorach na ubraniach, gdy mamy wrażenie, że kółka na materiale się kręcą. A przecież stoją w miejscu.
Kolor mają swoje znaczenia. Wpływają na nas?
Tak, i to bez względu na to, czy w to wierzymy, czy nie. Mówi się, że zieleń uspokaja, a czerwień pobudza. I tak jest. Podobnie z pomarańczowym. Możemy go lubić albo nie, ale zawsze będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta