Mam międzynarodowe ambicje
Joanna Przetakiewicz | Założycielka marki La Mania mówi o rosnącym popycie na dobra luksusowe
Nie zgadza się pani z raportem KPMG, iż w Polsce obecnych jest 63 proc. marek luksusowych?
Joanna Przetakiewicz:
Nie można uznać, że skoro w jakimś niewielkim butiku leży jedna torebka Chanel, to koncern Chanel jest u nas obecny. To nie ma nic wspólnego ze standardem sprzedaży tego potentata, jakością obsługi, etc. To kompletna iluzja, ja oceniam, że jest to 15, a maksymalnie 20 proc. Na pewno teraz jest trochę lepiej dzięki otwarciu domu towarowego vitkAc, ale wciąż to niewiele. Nie sądzę jednak, żeby nasz rynek był już teraz gotowy na takie marki jak Fendi, Louis Vuitton czy Chanel. Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, ciągle Rosja, Ukraina to są miejsca, na które teraz przesuwa się środek ciężkości branży. Jeden sklep w Szanghaju potrafi zrobić większe obroty niż kilka flagowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta