Mobilność przeżywa boom
Notebooki Coraz bardziej popularne w Polsce - Większa oferta dla małych i średnich firm
Mobilność przeżywa boom
Rynek notebooków przeżywa okres wzrostu. W firmach zaczynają zastępować komputery stacjonarne - służą zwłaszcza menedżerom i handlowcom. Tańsze modele są adresowane do małych i średnich firm. Oferta dla tego sektora jest coraz bogatsza.
Przenośny po polsku
Na polskim rynku sprzedawanych jest obecnie 30 marek notebooków. Według Dataquest do 2007 r. nastąpi w Polsce 23-proc. wzrost sprzedaży tego sprzętu w stosunku do 2003 r. Sprzedaż wzrośnie ze 153 tys. sztuk do 351 tys. szt., co oznaczałoby, że rynek polski stanie się jednym z większych w krajach unijnych. Obecnie odbiega od europejskiego, bo choć gracze są ci sami, to udziały rynkowe kształtują się nieco inaczej.
Na pozycji lidera w Polsce zmieniają się mniej więcej co kwartał Hewlett Packard i Toshiba. Rynek jest co prawda dość płynny, ale wyodrębniła się grupa firm, której notebooki znajdują się w ofercie niemal wszystkich dystrybutorów. Do grupy tej należą notebooki HP, Toshiby i Fujitsu Siemens, IBM, Acera i MaxDaty. Od maja 2004 roku sprzedaż przenośnych komputerów w Polsce rozpoczął LG. Pojawiły się też notebooki krajowych producentów. Na rynek udało się wejść...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta