Wbrew kryzysowi
Nawet w okresie niepokojących zmian rynkowych nie można mówić o ich skutkach w postaci zmian zachowań konsumenckich wśród menedżerów.
Wciąż mają oni dużą siłę nabywczą, gustują w stylowych i markowych produktach i z tej perspektywy obserwują efekty kryzysu – wynika z najnowszej fali badania PRO realizowanego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. „First Class” prezentuje je jako pierwszy.
Przez długie lata w Polsce nie prowadzono szeroko zakrojonych badań marketingowych skoncentrowanych na menedżerach wyższego i średniego szczebla, mimo że za granicą takie projekty były realizowane od wielu lat, np. European Business Readership Survey (badanie współfinansowane m.in. przez „Financial Times”) czy British Business Survey lub Japan Business Survey.
Sytuacja zmieniła się w 2000 r., kiedy stało się jasne, że polski rynek potrzebuje informacji o tak ważnej grupie, nie do końca reprezentowanej w standardowych pomiarach. Inicjatywa przeprowadzenia takiego badania spotkała się z zainteresowaniem wydawcy „Rzeczpospolitej”, dużego ogólnopolskiego dziennika opiniotwórczego.
W ten sposób rozpoczęła się historia badania PRO, które w tym roku przeprowadzono po raz 15 i które obejmuje łącznie próbę ponad 33 000 reprezentantów polskiej kadry zarządzającej.
Aneta Rumniak, kierownik sekcji badań i analiz w Presspublice (wydawcy „Rzeczpospolitej”), zwraca uwagę, że badanie PRO służy przede wszystkim do oceny zasięgów poszczególnych mediów (głównie prasy) w gronie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta