Biznes odkrywa Afrykę
Inwestycje na kontynencie afrykańskim to szansa dla polskich przedsiębiorców.
– Europa, w tym także Polska, może wpisać się w gospodarkę globalną poprzez stworzenie unii gospodarczej z Afryką – uważa Jan Kulczyk, przedsiębiorca, którego spółki inwestują na kontynencie afrykańskim.
Afryka staje się coraz ważniejszym partnerem dla gospodarek Europy. Kontynent to potęga surowcowa, ale gra toczy się też o afrykańskiego konsumenta. To na tym kontynencie bowiem mieszka 600 mln ludzi o potencjale klasy średniej.
Współpraca Polski z tym regionem jest na razie znikoma. Udział Afryki w obrotach naszego handlu zagranicznego nie przekracza rocznie 1 proc. Bezpośrednie inwestycje Polski w Afryce na koniec 2011 r. osiągnęły wartość 156 mln euro. W Europie było to 35,4 mld euro.
Dzisiaj w „Rz" specjalny dodatek dla przedsiębiorców „Polski biznes w Afryce".