Koszyk „Rz”: ceny jednak w dół
Ceny przez rok spadły średnio o 2,6 proc. Po raz pierwszy tak mocno także w małych sklepach. Mimo to zdrożało pieczywo i produkty mączne, owoce, warzywa. Staniał alkohol i część nabiału. 2011 rok będzie pod znakiem wielu podwyżek spowodowanych wzrostem VAT
Doroczne podsumowanie cen koszyka 20 produktów przygotowane przez firmę Nielsen dla „Rz” przynosi zaskakujące wyniki. Choć w ostatnich miesiącach wiele produktów drożało, to jednak w ujęciu rocznym ceny analizowanych towarów jednak spadły – najmocniej w średnich sklepach spożywczych oraz supermarketach, jednak niewiele mniej w najtańszych hipermarketach i dyskontach.
– Spadek cen zaobserwowaliśmy dla wybranych produktów w kategoriach alkoholowych (wino, wódka), majonezu, oleju, ryżu, płatków śniadaniowych, jogurtów i soków. W dalszym ciągu najtańszymi kanałami sprzedaży są dyskonty i hipermarkety, gdzie cena koszyka jest niższa odpowiednio o 10 proc. i 8 proc. w porównaniu ze średnią ze wszystkich sklepów – wyjaśnia Magdalena Małaczyńska, menedżer z firmy Nielsen.
Sieci umacniają swoją pozycję, jeśli chodzi o liderów najniższych cen, jednak tradycyjny handel także walczy o klientów. Z danych Nielsena wynika, że przez ostatni rok ceny w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

