200 mln zł kary za złą informację to dużo
Akcja „Rz" | Przygotowanie informacji dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wymaga często kosztownych analiz czy tłumaczeń – zwracają uwagę przedsiębiorcy.
Nawet 50 mln euro kary może otrzymać przedsiębiorca od prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) za przekazanie mu niewłaściwych danych.
Chodzi mianowicie o nieudzielenie informacji lub podanie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd. Takie przepisy zawiera ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów (art. 50 w związku z art. 106 ust. 1 ). Przedsiębiorcy apelują o ich zmianę. Dlaczego?
– Po pierwsze trzeba obniżyć karę pieniężną za nieprzekazanie żądanych informacji i dokumentów – wskazuje Bartosz Wyżykowski, ekspert Konfederacji Lewiatan.
Co prawda z orzecznictwa (m.in. dawnego sądu antymonopolowego) wynika, że przedsiębiorca nie ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta