Siła marek z dawnych lat
W tegorocznym rankingu mocy w ponad połowie kategorii wygrały marki dobrze znane przed 1989 rokiem. Jednak choć do ich sukcesu mogły przyczynić się sentymenty Polaków, to przesądził o nim dobry pomysł na rozwój w nowych warunkach gospodarki rynkowej
Bebiko, E.Wedel, Żywiec, Wólczanka, Luksja i PKO BP – te wszystkie marki oprócz pozycji lidera w branżowych rankingach mocy łączy jeszcze jedno: historia sięgająca czasów PRL, a niekiedy jeszcze dalej.
Co prawda, dzisiaj niektóre z nich, utworzone w socjalistycznych przedsiębiorstwach, niezbyt chętnie powołują się na tradycję sprzed 1989 roku. Można jednak przypuszczać, że ich obecna moc to także efekt dobrych wspomnień sprzed lat, które budzą w Polakach.
Część markowych ikon z czasów PRL dziś już wprawdzie przebrzmiała, ale nadal wiele z nich budzi mnóstwo sentymentów – ocenia Mirosław Boruc, szef Instytutu Marki Polskiej. Te sentymenty mają wymierną wartość, o czym można się przekonać, sprawdzając wyceny firmowych znaków w naszym rankingu najcenniejszych polskich marek.
Rynkowi zwycięzcy...
W ścisłej czołówce zestawienia przeważają nazwy dobrze znane przed rokiem 1989. Wprawdzie od dwóch lat listę otwiera jeden z najmłodszych krajowych brandów – Orlen – ale tuż za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta