Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rankingi szczegółowe

10 grudnia 2008 | Marki polskie
najczęściej wybierane marki
źródło: Rzeczpospolita
najczęściej wybierane marki
lojalność klientów
źródło: Rzeczpospolita
lojalność klientów
stopa referencji
źródło: Rzeczpospolita
stopa referencji
prestiż
źródło: Rzeczpospolita
prestiż
postrzegana jakość
źródło: Rzeczpospolita
postrzegana jakość
Świadomość marki
źródło: Rzeczpospolita
Świadomość marki
priorytet w świadomości
źródło: Rzeczpospolita
priorytet w świadomości
postrzegana wartość
źródło: Rzeczpospolita
postrzegana wartość
indeks najbardziej wartościowych i najmocniejszych marek cz. 1
źródło: Rzeczpospolita
indeks najbardziej wartościowych i najmocniejszych marek cz. 1
indeks najbardziej wartościowych i najmocniejszych marek cz. 2
źródło: Rzeczpospolita
indeks najbardziej wartościowych i najmocniejszych marek cz. 2

Poniżej przedstawione są minirankingi 60 marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki

Najbardziej znane polskie marki to Orlen i TVP. To jednak nie gwarantuje im zwycięstwa w rankingu siły, w którym liczy się więcej wskaźników ocenianych w rankingach szczegółowych.

W tym przypadku zmiana maksymalnej liczby punktów, jaką może uzyskać marka w ramach danego wskaźnika, nie wpływa na jej relatywną pozycję. Oznacza to, iż wyniki rankingów szczegółowych dla roku 2008 mogą być porównywane (jeżeli chodzi o miejsce w rankingu) z wynikami z lat poprzednich. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w każdej z kolejnych edycji rankingu pojawiają się nowe marki. Dlatego zmiana miejsca w rankingu może być efektem zarówno zmian w relatywnej ocenie marki przez konsumentów, jak i pojawienia się dodatkowych marek.

W rankingach świadomości marki i pamięci spontanicznej brandy są uporządkowane zależnie od miejsca, jakie zajęły w stosunku do wszystkich badanych marek w opinii ogółu respondentów. W pozostałych rankingach opinie o markach dotyczą tylko tych respondentów, którzy są użytkownikami danej kategorii produktów (znają marki z tej kategorii). Uzyskane w rankingach oceny punktowe należy rozpatrywać w odniesieniu do maksymalnej liczby możliwych do uzyskania punktów.

Preferencje konsumentów

Wskaźnik preferencji konsumentów – użytkowników danej kategorii produktów – daje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8189

Spis treści
Zamów abonament