Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słabsza moc polskich marek

10 grudnia 2008 | Marki polskie | Marcin Anklewicz

Moc marki to parametr, do którego przywiązujemy największą wagę w naszym rankingu. W tym roku, po raz pierwszy od pięciu lat, moc marek przestała rosnąć. Jednak ten spadek był niewielki, mimo znacznej dewaluacji na rynkach kapitałowych. Zniwelowała ona zwyżki jakościowe marek, które widoczne są w wynikach badania konsumenckiego

Moc marki jest miarą efektywności zarządzania. Gdyby nie dokonany przez nas zabieg szyfrujący, można by powiedzieć, że moc marki to relacja jej wartości do wielkości rocznej sprzedaży.

O ile zatem w rankingu wartościowym dominujący wpływ na pozycję marek ma rozmiar prowadzonej pod nią działalności, o tyle w rankingu mocy skala biznesu nie jest tak istotna.

Dlatego może w nim wygrać każda marka, a jej wiek i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8189

Spis treści
Zamów abonament