Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Wzrosło znaczenie prestiżu i jakości

10 grudnia 2008 | Marki polskie | Grzegorz Urbanek
Grzegorz Urbanek
źródło: Rzeczpospolita
Grzegorz Urbanek
źródło: Rzeczpospolita

Nie oznacza to jednak, że zawsze silniejsza marka będzie więcej warta. O wartości marki decyduje również wielkość i rodzaj rynku, na którym funkcjonuje. Stąd słabsza marka na większym rynku, gdzie marki mają duży wpływ na decyzje konsumentów, będzie warta więcej niż silna marka na rynku niszowym

Metodologia rankingu siły marek w roku 2008 została znacząco zmieniona w stosunku do wykorzystanych we wcześniejszych edycjach rankingu. Stąd wyniki punktowe uzyskane dla tych samych marek z poprzednich lat nie mogą być bezpośrednio porównywane z wynikami dla roku 2008. Zajmowane przez poszczególne marki pozycje w rankingu ogólnym i rankingach szczegółowych w kolejnych latach wynikają po pierwsze ze zmiany metodologii liczenia wskaźnika siły marki, po drugie ze zmiany uzyskiwanych ocen w ramach poszczególnych wskaźników, wreszcie z faktu, że w rankingu pojawiły się nowe marki niewystępujące we wcześniejszych edycjach.

Przypominamy w skrócie, w jaki sposób liczona jest siła marki.

Siłę marki można określić na podstawie porównania jej pozycji z markami...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 8189

Spis treści
Zamów abonament