Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Moc czerpana ze źródła

10 grudnia 2008 | Marki polskie | Beata Drewnowska
źródło: Rzeczpospolita

Rosnące w siłę polskie marki napojów nie są w stanie odebrać pozycji lidera wodzie Żywiec Zdrój. W tym roku zwyciężyła w swojej kategorii po raz czwarty z rzędu

– Pomimo dużej konkurencji i wolniej rosnącej sprzedaży wody w Polsce udało się nam zwiększyć w tym roku udziały w rynku i utrzymać wysoki wzrost obrotów – mówi Marek Wojtyna, prezes spółki Żywiec Zdrój, której właścicielem jest francuski koncern Danone.

Jak policzył instytut badawczy Nielsen, przez dziesięć miesięcy tego roku udziały rynkowe Żywca Zdroju w ujęciu wartościowym sięgnęły 28,7 proc. W tym samym okresie ubiegłego roku wynosiły 26 proc.

Natomiast z 17,7 do jednej piątej zwiększył się w tym roku udział marki w rynku pod względem wielkości sprzedaży.

Szczególnie udany był dla niej październik. Na Żywiec Zdrój wydaliśmy wówczas niemal co trzecią złotówkę przeznaczoną na wodę. Łącznie w ciągu dziesięciu miesięcy 2008 r. wydatki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8189

Spis treści
Zamów abonament