Nowe sposoby łowów w sieci
Gdy klasyczne metody handlu przeżywają kryzys, branża stoi przed wyjątkowym wyzwaniem. Nowe kanały sprzedaży – wsparte e-marketingiem – mogą pomóc utrzymać obecnych i pozyskać nowych klientów.
Jak wynika z analiz rynku internetowego, współcześni konsumenci przed podjęciem decyzji o zakupie pozyskują informacje z wielu źródeł – chcą też za pomocą jednego kliknięcia dokonywaç rezerwacji, kupowaç i zamawiać. Dzisiaj sam sklep w postaci fizycznej już nie wystarczy.
„Tradycyjny handel przeżywa stagnację. W niektórych branżach firmom udało się wprawdzie w niewielkim stopniu podnieść obroty, ale w takich obszarach jak branża papiernicza czy sektor wyrobów skórzanych w latach 2010-2011 odnotowano spadki" – wyjaśnia Gerald Lanzerits, dyrektor regionalny w firmie Hybris, odpowiedzialny za Europę Środkowo-Wschodnią i Austrię i ostrzega: „Niezbędna jest zmiana sposobu myślenia we wszystkich branżach! Aby zapewnić swojej firmie powrót trendu wzrostowego, trzeba zająć się tą kwestią we właściwym czasie".
Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2011" przygotowanego przez firmę Gemius, obserwującą statystyki sieci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta