Ostatni dobry rok
Europejscy producenci ciężarówek, chroniąc się przed azjatycką konkurencją za coraz bardziej wyśrubowanymi normami czystości spali, zabrnęli w ślepą uliczkę. Tabor kolejnych generacji jest coraz droższy, a przewoźników nie stać na kosztowne samochody
W styczniu 2014 roku zacznie obowiązywać norma Euro VI. Wymaga ona stosowania tak wymyślnych rozwiązań, że – w zależności od zastosowanej technologii – ciężarówki będą droższe od dotychczasowych Euro V o 8-15 tys. euro. Dlatego koncerny samochodowe oczekują wysokiej sprzedaży w 2013 roku bieżących modeli. Spodziewają się, że przewoźnicy będą unikali kupowania droższych modeli, ponieważ do tej pory nie ma zachęt finansowych ze strony rządów.
Wszyscy patrzą na Niemcy, bo wprowadzenie opłat drogowych w kategorii Euro VI pozwoli firmom transportowym oszacować opłacalność zakupu ciężarówek nowej generacji. Jeżeli różnica w wysokości maut pomiędzy modelem Euro V i Euro VI będzie wynosiła 3 euro centy, wówczas spłata droższego taboru może potrwać 5 lat, a więc zakup...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta