Skuteczne narzędzie, ale w rękach fachowców
Rozmowa | Z Łukaszem Iwankiem, właścicielem Agencji SEM Internetica, rozmawiamy o tym, jak osiągnąć satysfakcjonujący zwrot z inwestycji w reklamę w wyszukiwarkach internetowych
(...) Skupianie się wyłącznie na wysokich pozycjach promowanych haseł nie jest prawidłowe. Celem każdego reklamodawcy jest bowiem jak najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę, a nie sama emisja reklamy. Tak samo należy podchodzić do kampanii w wyszukiwarkach. Wysokie pozycje w Google albo duża ilość kliknięć w nasz link sponsorowany to tylko środki do celu, a nie cel sam w sobie. Prawdziwym celem ma być wysoka rentowność naszej kampanii.
„Zwiększaj zyski dzięki skutecznej reklamie w wyszukiwarkach internetowych". Na ile według pana mają pokrycie w rzeczywistości tego rodzaju hasła - obietnice?
Łukasz Iwanek: To zależy od tego, na ile rzetelnie taka kampania reklamowa zostanie przeprowadzona. Generalnie ruch z wyszukiwarek zalicza się do najlepiej konwertującego, tj. bardzo dobrze przekładającego się na zyski, dlatego odpowiednio przeprowadzona kampania faktycznie może zadziwić skutecznością. Z drugiej strony, jeśli zostanie ona przeprowadzona niewłaściwie, np. oparta na nietrafnych słowach kluczowych, będzie wydatkiem całkowicie nietrafionym.
Na czym więc polega siła dobrze przeprowadzonej kampanii w wyszukiwarkach?
Siła tej formy reklamy polega na prawie idealnym wstrzeleniu się w potrzeby użytkownika. Jeśli wypozycjonujemy się pod konkretne frazy, to mamy gwarancję, że nasz wynik zobaczą tylko ci użytkownicy, którzy tych fraz szukają, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta