Długie zestawy
Polscy klienci coraz częściej dopytują przewoźników o długie zestawy, które pozwolą obniżyć koszty transportu
W Europie Zachodniej testowane są wielkopojemne ciężarówki: z naczepami dłuższymi o metr, o dwa metry oraz megazestawy, mierzące 25,25 m długości. Te najdłuższe pociągi drogowe, o dopuszczalnej masie całkowitej 60 ton, mogą poruszać się po drogach Szwecji i Finlandii od 1970 roku. Holandia, po kilku latach testów, zezwoliła na używanie ich na autostradach w określonych godzinach. Próby megazestawów, ale o dopuszczalnej masie 40 ton, prowadzone są m.in. w Niemczech. – Długi zestaw w porównaniu z tradycyjnym ciągnikiem siodłowym z naczepą zapewnia ponad 40 procent większą przestrzeń ładunkową bez zwiększania maksymalnej masy dopuszczalnej. Ze względu na fakt, że dwa długie zestawy mogą transportować tę samą ilość towarów, co trzy tradycyjne ciągniki siodłowe z naczepą, transport przy wykorzystaniu długich zestawów pozwala na ograniczenie zużycia paliwa – tłumaczy korzyści z nowego rozwiązania rzecznik MAN.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta