Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Miasto muszę sam sobie wyśnić

24 października 2008 | Życie Warszawy | Dominika Węcławek
Łukasz Korolkiewicz na obrazach uwiecznił pejzaże śródmiejskich podwórek z lat 80.
autor zdjęcia: Dariusz Golik
źródło: Życie Warszawy
Łukasz Korolkiewicz na obrazach uwiecznił pejzaże śródmiejskich podwórek z lat 80.

Malarz, fotograf i wykładowca ASP opowiada o zaprzepaszczonych szansach Warszawy, artystycznej wartości podwórek i miejscach, w których niegdyś spacerowano w szlafrokach

Profesor Łukasz Korolkiewicz już na początku rozmowy nie ukrywa, że Warszawa w jego oczach jest miastem brzydkim. Transformacja z okresu PRL-u, gdzie nawet architektura musiała nieść wartość ideologiczną w kapitalizm, zakończyła się dla niej porażką. Ale – jak sam przyznaje – trudno, by stało się inaczej.

Tego miasta już nie ma

Artysta wspomina początek pewnej przedwojennej komedii, gdzie jedno długie ujęcie pokazało tę stolicę, której nie ma i już nigdy nie będzie. Pełne elegancji sklepiki, kawiarenki, restauracje, lokale z klimatem, a w dodatku pełne ludzi. Dziś nie jest w stanie wymienić ani jednej knajpki, która miałaby swój charakter, nie zniechęcając przy tym wystrojem.

Ubolewa, że wielu znakomicie usytuowanych miejsc, jak choćby Mariensztat, nie sposób zmienić w tętniący życiem zakątek. Wszystko ze względu na przyjęte wcześniej rozwiązania.

– Domy w tej dzielnicy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8151

Spis treści

Po godzinach

15 lat bez niego
Artyści dyskutują o demokracji
Atrakcje nie tylko dla graczy
Bolton – mistrz ballad
Brzmienie z nowojorskiej ulicy
Ciche światło ****
Czas nie ma znaczenia
Czas wolny
Detektyw dyplomowany
Dla Franka
Duchy różnych nacji
Dwa języki, jedna opowieść
Dwudziestoletni weterani reggae
Edyta Geppert śpiewa, choć nie musi
Ekologiczną ciuchcią w przyszłość
Francuski skarb
Gdy legendy odżywają
High School Musical 3: Ostatnia klasa *
Hiszpanie rządzą w Lunie
Horrory od zmierzchu do świtu
I znowu muchy lecą w kosmos, na Księżyc
Improwizacje na dzień dobry
Ivo Pogorelić znów szykuje niespodziankę
Jak sprzedać duszę diabłu
Janda śpiewa dla Szejda
Jesteśmy inni, ale wiele nas łączy
Kalendarium
Klasa ****
Klubowe abc – poleca Robert Rybarczyk
Kraj cichej śmierci
Krystyna Janda fałszuje w operze
Książka – popis mistrzów
Lalki w sypialni
Maleńczuk i jego pazur
Maleńczuk jako taper w Iluzjonie
Matematycy na Ochocie
Max Payne ***
Mężczyzna zastąpi kobietę
Młodość w czasach rewolucji
Na ekranie iluzjonu
Na pograniczu fikcji i rzeczywistości
Noc, która brudzi i bawi
Pieszo do celu
Piła V
Podróż w świat wyobraźni
Polecamy w galeriach i muzeach
Pomywaczka lepsza od księżniczki
Poprawiacze naszego nastroju
Powrót do tradycji
Pożegnanie z Eurypidesem
Prosto z NYC
Przekrój przez żywioły
Randka z Clooneyem i Pittem
Rozpylę dźwiękowe farmaceutyki
Smooth jazz po polsku
Studium dojrzewania
Szajna i jego goście
Sąsiedzi wiedzą, kto gdzie siedzi
Tajne przez poufne ****
Tam, gdzie mieszka Nemo
Tango ponad granicami
Tkliwe klawisze
To był jazz do białego rana
Warszawa Centralna
Whiskey bez Phila
Wspomnienie filmowej legendy
Wydarzenia sprzed 40 lat
Wyspa ***
Zabawa w rytmie musicalu
Zaczynamy chwalić nie tylko cudze
Zagrają
Zwierzenia przedwojennej gwiazdy
Ślady XIX-wiecznego miasta
Śpiewy z krańca świata
Światowe święto animacji
Świętowanie z fasonem
Zamów abonament