Prywatna polisa to dobra inwestycja
W Polsce rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych jest dopiero na początkowym etapie rozwoju. Specjaliści twierdzą, że barierą jest wciąż niska świadomość ubezpieczeniowa Polaków
Z danych statystycznych wynika, że Polacy z własnej kieszeni ponoszą blisko 40 proc. wydatków na zdrowie. Dlatego też od kilku lat obserwuje się wzrost zainteresowania naszych rodaków prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi. Na rynku powstają nowe firmy specjalizujące się w tego typu usługach. Na razie nie jest to jednak szeroka oferta.
Coraz więcej zainteresowanych
By zachęcić klientów do podpisywania umów ubezpieczeniowych, prywatne firmy oferują w pakiecie m.in. programy profilaktyczne. – Podobnie jest na Zachodzie, gdzie wydatki na profilaktykę stanowią integralną część produktów ubezpieczeniowych, a firmy nakłaniają swoich klientów do poddawania się regularnym badaniom. W Polsce wydatki na zdrowie w systemie publicznym jedynie w znikomej części przeznaczane są na programy profilaktyczne, a odpowiedzialność za profilaktykę zdrowotną niemal całkowicie spoczywa na barkach społeczeństwa – tłumaczy Mateusz Sobula, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Medicover Ubezpieczenia.
Specjaliści twierdzą, że na podstawie doświadczeń innych państw należy się spodziewać, że w Polsce – niezależnie od kondycji publicznego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta