Niepobrana pensja dla pracodawcy też jest kosztem
Warunkiem zaliczenia wynagrodzenia do kosztów podatkowych jest jego wypłata lub postawienie do dyspozycji pracownika
Przedsiębiorcy mają niekiedy problem, co należy przez to rozumieć. Nie są kosztem uzyskania przychodu pracodawcy niewypłacone, niedokonane lub niepostawione do dyspozycji wypłaty wynagrodzeń ze stosunku pracy. Tym samym wynagrodzenia wypłacone, wypłaty dokonane lub postawione do dyspozycji są takim kosztem. Tak wynika z art. 23 ust. 1 pkt 55 ustawy o PIT. Określenie „niewypłacone” lub „wypłacone” nie budzi większych wątpliwości. A co należy rozumieć przez dokonane wypłaty lub postawione do dyspozycji pracownika? Ustawodawca tego nie sprecyzował.
Wypłata przelewem
Gdy pensja jest wypłacana bezgotówkowo, zapłata wynagrodzenia następuje dopiero z chwilą uznania rachunku bankowego pracownika. Eksperci przyjmują, że gdyby przepis odnosił się wyłącznie do zapłaconych świadczeń, podatnik mógłby zaliczyć wynagrodzenia pracowników do kosztów podatkowych. Ale tylko wtedy, gdyby miał potwierdzenie, że w danym miesiącu wypłata wpłynęła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta