Opłaty za wizytówki to firmowy wydatek
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Ostatnio zamówiłem wizytówki. Poza nazwą firmy umieszczone są na niej dane adresowe, zakres świadczonych usług i godziny otwarcia biura. Czy wydatki na wizytówki zwiększą koszty prowadzonej działalności?
Tak. Wydatek na wykonanie wizytówek wręczanych kontrahentom rzeczywistym i tym potencjalnym stanowi wydatek związany z bieżącym funkcjonowaniem firmy. Wizytówki mają charakter informacyjny, dostarczają wiadomości o firmie i w ten sposób mają wpływ ma wysokość przychodów. Mogą więc być wrzucone w koszty prowadzonej działalności. Zgodnie bowiem z przepisami kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów.
Podstawa prawna:
– ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm.).