Skalpel rysownika
Lubię pokazywać tarcze zegarów, bo jest w nich jakieś niedefiniowalne piękno i metafora przemijania – mówi Piotr Dumała, twórca wielu znakomitych animacji
Piotr Dumała lubi pracę w samotności. Zamknięty w niewielkiej piwnicy, z benedyktyńską cierpliwością na gipsowych płytkach wydrapuje kadry swoich filmów. Każda sekunda filmu wymagała kilkunastu rytowanych klatek. Kilkuminutowa ekranizacja „Zbrodni i kary” zajęła mu trzy i pół roku. A pracował po kilkanaście godzin dziennie. Na gipsowych płytach pojawiały się petersburskie scenerie, postaci, fazy księżyca, chmury, deszcz.
– Powieść Dostojewskiego przeczytałem w liceum, później często po nią sięgałem, myślałem o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta