Menedżer nie powinien bać się emocji
Jeśli chcesz, by spotkanie ze współpracownikami albo podwładnymi przekształciło się w prawdziwą burzę mózgów, z fajerwerkami nowych pomysłów i entuzjazmem dla nowych wyzwań, zadbaj o dobry, pozytywny nastrój (więc lepiej nie ostrzegaj na początku, że bez dobrych pomysłów nie będzie szans na premie).
Natomiast podczas końcowej oceny nowego projektu, np. planu kampanii marketingowej, lepiej postaraj się o przewagę negatywnych emocji – wówczas ludzie łatwiej wychwycą słabe punkty i błędy przedsięwzięcia.
To tylko jedna z bardzo konkretnych rad w poradniku dwóch amerykańskich psychologów z Uniwersytetu Yale, którzy od lat zajmują się inteligencją emocjonalną. Ba, jeden z nich (prof. Salovey) wprowadził pojęcie IE do psychologii. Teraz chcą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta