To jak taniec na linie
Rozmowa: Michał Stradomski, kierownik projektu z portalu Konferencje.pl, meeting planner z Nobell Congressing
Rz: Po czym poznać dobrą firmę zajmującą się organizacją konferencji?
Michał Stradomski: Tego typu firma powinna mieć przede wszystkim doświadczenie w branży, być stabilna finansowo, mieć bazę sprawdzonych kontaktów. Pracownicy powinni śledzić trendy na rynku i stale się szkolić. Profesjonalny organizator konferencji musi mieć nie tylko głowę pełną wiedzy i notes z telefonami do sprawdzonych dostawców, ale zawsze być przygotowany na każdą sytuację. Co prawda wartości organizatora nie mierzy się tym, ile sprzętu posiada, ale profesjonalista zawsze ma ze sobą zapasowe laptop i projektor.
Niektóre firmy same wolą zorganizować konferencję, zatrudniają osoby, które zajmują się organizacją. Czy to dobry pomysł, czy jedna osoba ma szansę poradzić sobie ze wszystkim?
Największe firmy mają swoje biura, w mniejszych pojedyncze osoby są odpowiedzialne za organizację spotkań, jeszcze inne działają na zasadzie outsourcingu i zlecają te usługi na zewnątrz. Jeśli firma robi kilkanaście imprez rocznie, warto zatrudnić do tego celu osobę, która będzie się tym zajmować wewnątrz firmy. Jeśli spotkań jest mniej, taka inwestycja może być nieopłacalna. Osoba wewnątrz firmy ma na pewno lepszą wiedzę na temat jej organizacji, zna poufne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta