Dzięki e-fakturom można obniżyć koszty funkcjonowania firmy
Warto przekonać kontrahenta, aby zgodził się na przesyłanie dokumentów sprzedaży przez Internet. Zarówno nabywca, jak i sprzedawca może zaoszczędzić, stosując to rozwiązaniea
Ostatnio fiskus potwierdził, że możliwe jest przesyłanie e-mailem faktur w formacie PDF.
W interpretacji z 21 lutego 2011 (IPPP1-443-1175/10-4/EK) Izba Skarbowa w Warszawie uznała, że można przesyłać faktury sprzedaży i ich korekty pocztą elektroniczną w formie plików PDF.
Potwierdziła też, że na ich podstawie nabywca może odliczać VAT. Co prawda jest to zgoda warunkowa, fiskus zastrzegł bowiem, że podatnicy muszą zapewnić autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur (warunek ten dotyczy również zgody przez nabywcę na przesyłanie mu faktur elektronicznych), ale niewątpliwie jest to korzystne stanowisko dla firm.
Zastosowanie go w praktyce może usprawnić ich działalność.
Korzystne zmiany
Nowe, korzystniejsze dla firm, zasady dokumentowania sprzedaży wynikają z rozporządzenia z 17 grudnia 2010 w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (DzU 249, poz.1661).
Wydano je, aby dostosować zasady dokumentowania obrotu przy zastosowaniu e-faktur do aktualnych uwarunkowań technicznych i gospodarczych oraz upowszechnić elektroniczne przesyłanie dokumentów sprzedaży.
Nowe przepisy obowiązują od 1 stycznia 2011. Uwzględniają powtarzane od wielu lat postulaty przedsiębiorców i znacznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta