Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ballantine’s wyruszył na wojnę z Johnnie Walkerem

11 maja 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Wódka nadal na czele. Ulubionym napojem spirytusowym Polaków jest wódka. Jednak w przeciwieństwie do whisky jej sprzedaż maleje.
źródło: Rzeczpospolita
Wódka nadal na czele. Ulubionym napojem spirytusowym Polaków jest wódka. Jednak w przeciwieństwie do whisky jej sprzedaż maleje.

Wyborowa SA chce odebrać Diageo pozycję lidera rynku whisky

– Potrzebujemy od roku do półtora, aby na stałe objąć pierwsze miejsce na polskim rynku whisky i udowodnić, że przewaga, którą zdobyliśmy w ostatnich miesiącach nad Diageo, nie jest chwilowa – mówi „Rz" Victor Jerez, prezes spółki Wyborowa SA należącej do francuskiego koncernu alkoholowego Pernod Ricard. Gra toczy się głównie o tzw. szkockie standardowe, czyli ze średniej półki cenowej. Przypada na nie niemal połowa całego rynku whisky.

Ceną w rywala

Victor Jerez podaje, że według firmy Nielsen w marcu 2011 r. do Ballantine's Finest – flagowej whisky Pernod Ricard – należało 40,5 proc. tego segmentu. Udziały Johnnie Walker Red, oferowanego przez Diageo,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8924

Spis treści
Zamów abonament