Ballantine’s wyruszył na wojnę z Johnnie Walkerem
Wyborowa SA chce odebrać Diageo pozycję lidera rynku whisky
– Potrzebujemy od roku do półtora, aby na stałe objąć pierwsze miejsce na polskim rynku whisky i udowodnić, że przewaga, którą zdobyliśmy w ostatnich miesiącach nad Diageo, nie jest chwilowa – mówi „Rz" Victor Jerez, prezes spółki Wyborowa SA należącej do francuskiego koncernu alkoholowego Pernod Ricard. Gra toczy się głównie o tzw. szkockie standardowe, czyli ze średniej półki cenowej. Przypada na nie niemal połowa całego rynku whisky.
Ceną w rywala
Victor Jerez podaje, że według firmy Nielsen w marcu 2011 r. do Ballantine's Finest – flagowej whisky Pernod Ricard – należało 40,5 proc. tego segmentu. Udziały Johnnie Walker Red, oferowanego przez Diageo,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta