Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ballantine’s wyruszył na wojnę z Johnnie Walkerem

11 maja 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Wódka nadal na czele. Ulubionym napojem spirytusowym Polaków jest wódka. Jednak w przeciwieństwie do whisky jej sprzedaż maleje.
źródło: Rzeczpospolita
Wódka nadal na czele. Ulubionym napojem spirytusowym Polaków jest wódka. Jednak w przeciwieństwie do whisky jej sprzedaż maleje.

Wyborowa SA chce odebrać Diageo pozycję lidera rynku whisky

– Potrzebujemy od roku do półtora, aby na stałe objąć pierwsze miejsce na polskim rynku whisky i udowodnić, że przewaga, którą zdobyliśmy w ostatnich miesiącach nad Diageo, nie jest chwilowa – mówi „Rz" Victor Jerez, prezes spółki Wyborowa SA należącej do francuskiego koncernu alkoholowego Pernod Ricard. Gra toczy się głównie o tzw. szkockie standardowe, czyli ze średniej półki cenowej. Przypada na nie niemal połowa całego rynku whisky.

Ceną w rywala

Victor Jerez podaje, że według firmy Nielsen w marcu 2011 r. do Ballantine's Finest – flagowej whisky Pernod Ricard – należało 40,5 proc. tego segmentu. Udziały Johnnie Walker Red, oferowanego przez Diageo,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Brak okładki

Wydanie: 8924

Spis treści
Zamów abonament