Monitor jako medium
Analogue, CSW Kino.Lab, ul. Jazdów 2, wstęp wolny, informacje: tel. 022 628 12 71 w. 135 lub e-mail: info@csw.art.pl, piątek (7.11) – sobota (8.11), godz. 18
Wideo-art liczy już sobie 43 lata. Tyle upłynęło od 1965 r., kiedy wybitny amerykański artysta południowokoreańskiego pochodzenia Nam June Paik zrealizował materiał za pomocą Portapak firmy Sony – pierwszej ręcznej wideokamery. Bohaterem filmu został papież Paweł VI kroczący na czele procesji ulicami jesiennego Nowego Jorku.
My w Kino.Lab obejrzymy pionierskie prace artystów brytyjskich (piątek) i kanadyjskich (sobota).
Wśród autorów z Wielkiej Brytanii warto zauważyć Davida Halla i jego pracę z 1973 r. „This Is a Video Monitor”. Hall jako pierwszy wystawił w londyńskiej galerii wieloekranową instalację wideo w 1972 r.
Nie można pominąć słynnego filmu „Birthday Suit” Kanadyjki Lisy Steele z 1974 r. oraz przełomowej pracy jej rodaka Colina Campbella z 1972 r. „Sackville, I’m Yours”. Właśnie w tytułowym miasteczku Campbell zadebiutował w roli wykładowcy Uniwersytetu Mount Allison.