Osiem rad, jak startować w przetargach
Nawet firma, która dotychczas nie startowała w żadnym przetargu, może skutecznie walczyć o zamówienia publiczne. Musi się jednak do tego przygotować
Rynek zamówień publicznych jest atrakcyjny również dla małych przedsiębiorców. Muszą jednak pamiętać, że nie wystarczy złożyć korzystną ofertę. Liczą się też formalności.
1 Znajdź ogłoszenie
Małego przedsiębiorcę interesują przede wszystkim zamówienia z jego terenu. Ogłoszenia o nich można znaleźć w siedzibie zamawiającego (np. urzędzie gminy) czy na stronie internetowej (często jest to BIP danego urzędu). Innym sposobem ich znalezienia jest Biuletyn Zamówień Publicznych, do którego każdy ma bezpłatny dostęp (www.portal.uzp.gov.pl). Informacje o najdroższych zamówieniach (powyżej tzw. progów unijnych) publikowane są w systemie SIMAP (http://simap.europa.eu/index_pl.html).
Polski BZP pozwala na wyszukiwanie zamówień m.in. według wartości, ich rodzaju (np. usługi) czy też miejsca, czy kodu CPV (tzw. Wspólny Słownik Zamówień stanowi system identyfikacji zamówień pogrupowanych według określonych kodów). Można korzystać również z komercyjnych baz danych, które zazwyczaj oferują dużo dokładniejsze sposoby wyszukiwania ciekawych zamówień.
2 Zgromadź dokumenty
Organizator przetargu ma prawo stawiać przedsiębiorcom określone warunki dotyczące m.in. zdolności finansowej (np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta