Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jeden terminal kolejowo-drogowy

27 listopada 2008 | Logistyka Transport Spedycja
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
Przeładunek stali w Euroterminalu w Sławkowie
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Rzeczpospolita
Przeładunek stali w Euroterminalu w Sławkowie
Koleje liczą, że rosnące przewozy kontenerów zwiększą ich przychody
źródło: Rzeczpospolita
Koleje liczą, że rosnące przewozy kontenerów zwiększą ich przychody
źródło: Rzeczpospolita

Administracja rządowa od kilku lat mówi o konieczności rozwoju przewozów intermodalnych, ale nawet unijne pieniądze nie przyspieszyły budowy terminali kolejowo-drogowych. Z pomocą unijnego dofinansowania powstał tylko jeden tego typu obiekt, a nie pięć, jak się spodziewano w branży Robert Przybylski

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wspólnie z Ministerstwem Transportu planowały dofinansować unijnymi pieniędzmi budowę: trzech terminali PKP Cargo, terminalu w Łosośnej i Euroterminalu w Sławkowie. Po czterech latach udało się Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa zakończyć pierwszy etap budowy Sławkowa. PKP Cargo wcale nie zaczęły budowy, a Centrum Logistyczne Łosośna ministerstwa cofnęły dofinansowanie. Urząd Zamówień Publicznych zarzucił niewłaściwy sposób wyboru wykonawcy, z czym nie zgodził się Instytut Zamówień Publicznych.

– Jeżeli UZP zmieni stanowisko, to ponownie wystąpię do Ministerstwa Infrastruktury o unijne dofinansowanie – mówi Tadeusz Wilamowski, który inwestuje własne pieniądze w okrojony terminal kontenerowy na granicy z Białorusią. Obiekt ma po dwa tory (normalne i szerokie) mierzące po 900 m długości. – Należą do najdłuższych w Polsce. Dzięki nim mogę przeładowywać bez rozłączania pociągi rosyjskie, co znacznie przyspiesza przeładunki i obniża ich koszty – uważa Wilamowski. Dodaje, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8178

Spis treści

Ekonomia

Barometr koniunktury „Rz”
Barroso: każde państwo Unii powinno się dołożyć do pakietu
Bez zabezpieczenia transakcji nie będzie zaufania
Brytyjskie banki dla państwa?
Bumar ma kłopoty z wieżami do rosomaków
Carlos Slim w Citi
Chwiejne prognozy wzrostu
Cytat dnia
Decyzja RPP bez wpływu na złotego
Desktopy w dół, notebooki w górę
Dodatkowy miliard złotych dla innowacyjnych firm
Firmy głupieją pod natłokiem informacji
Firmy mniej zainwestują
Gazoport bez PGNiG
Goldman Sachs trzaska drzwiami
Kalendarium gospodarcze
Komórki pod presją globalnego kryzysu
Konkurenci w sieci byłych monopoli
Księgowy za sterami
Liczba dnia - 8,8 proc. wyniosło bezrobocie w X br.
Mniej budów rusza z miejsca
Mocny wzrost notowań dzięki fuzji
Może widmo kryzysu zmusi urzędników do pracy
Najtrudniej z konkurencją
Nie wszyscy stracą na kryzysie
Orlen prognozuje niższy zysk operacyjny
Oszczędności w chmurze
Pewniejsza kasa z Unii
Podział TP potrzebny, ale rodzi też koszty
Polskie firmy wolą kable
Przełamanie wieloletniej dominacji TP nie jest takie proste
Rada Polityki Pieniężnej niespodziewanie obniżyła stopy
Sieć TP SA nie rozpieszcza alternatywnych operatorów
Słabe dane z Ameryki
Tania linia poleci z Europy do Azji
UniCredit grozi 1 mln zł kary za raport o Lotosie
Unia Europejska sama nie zatrzyma globalnego ocieplenia
Unia pomoże producentom aut
W skrócie
Wahania kursów złota
Wsparcie zarządzania kuleje
Wyrazy współczucia dla UniCredit
Wzrost płac będzie hamować
Zdalne korzystanie z zasobów firmy jest coraz popularniejsze
Zamów abonament