Wsparcie zarządzania kuleje
Wartość rynku zarządzania kontaktami klientami rośnie bardzo wolno. Ich dostawcy liczą, że kryzys może to zmienić, zmuszając firmy do zwiększenia jakości obsługi klientów
Rynek systemów do zarządzania kontaktami z klientami (CRM) w Polsce rozwija się w tempie 6 procent rocznie. Jak wyliczyła firma DiS, jego wartość w ubiegłym roku sięgnęła 105 mln dol. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja uległa znacznej zmianie w ciągu najbliższych dwóch – trzech lat.Na tle rozwoju globalnego rynku CRM Polska wypada blado. Według szacunków Gartnera wzrośnie on w tym roku o 14,2 proc., osiągając obroty 8,9 mld dol. W 2012 r. ma to być już 13,3 mld dol. Przyczynia się do tego także sprzedaż produktów w formule Software-as-a-Service. W Europie obroty rynku CRM w roku 2007 wyniosły 2,6 mld dol.
Jak w większości segmentów rynku oprogramowania także i systemy CRM stają się coraz bardziej złożone. Jednym z trendów ich rozwoju jest tzw. cross-channel management. Sprowadza się on do umożliwienia klientowi dotarcia do organizacji poprzez różnorodne kanały komunikacji, czyli zapewnienie jednorodnej obsługi bez względu na to, czy kontaktuje się z organizacją przez telefon, Internet czy też odwiedza oddział firmy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta