Polskie firmy wolą kable
Sieci bezprzewodowe nie cieszą się powodzeniem wśród firm. Dopiero wprowadzenie nowych standardów komunikacji może to zmienić
Sieci bezprzewodowe zaczynają dominować w krajach rozwiniętych. Polskie firmy sięgają jednak po nie niechętnie. Z obserwacji dostawców sieciowego sprzętu bezprzewodowego wynika, że w przedsiębiorstwach sieć bezprzewodowa to rzadko sieć podstawowa. Najczęściej stanowi rozwinięcie sieci Ethernet. Korzystają z niej głównie pracownicy mobilni – w magazynach, halach produkcyjnych czy salach konferencyjnych.
W skali całego świata firmy dużo chętniej decydują się na pracę bez kabli. Według firmy analitycznej Dell’oro Group, rozwiązania korporacyjne stanowią obecnie 30 proc. wartości rynku WLAN. W 2011 r. ich udział wzrośnie do 40 proc., a cały rynek będzie wart 8 mld USD.
W Europie Wschodniej rynek urządzeń do komunikacji bezprzewodowej (WLAN) dla korporacji rośnie o 30 proc. rocznie. Zdaniem analityków nawet obecna recesja nie zmniejszy tempa rozwoju.
Małe firmy wciąż niechętnie sięgają po rozwiązania radiowe. Decyduje się na nie już, co druga duża firma.
Tak szybki rozwój rynku nie dziwi, gdyż ceny urządzeń sieciowych spadają, a sam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta