Bez medali nie będzie więcej pieniędzy
Sponsorem generalnym naszej reprezentacji olimpijskiej jest Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci komórkowej Era. Z informacji "Rz" wynika, że firma musiała zapłacić za ten tytuł ponad 1,5 mln dolarów. - Myślę, że jest to trochę więcej. Nie chcę się wdawać w szczegóły, to tajemnica handlowa - powiedział "Rz" dyrektor marketingu w Polskiej Telefonii Cyfrowej Wojciech Kliniewski.
Sportem rządzą pieniądzeNa świecie tytuły partnera ruchu olimpijskiego w latach 2005 - 2008 uzyskało jedenaście firm. Zapłaciły one za nie 866 mln dolarów. To giganci światowej gospodarki, m.in. McDonald's, Coca-Cola, Panasonic, Samsung, Kodak, General Electric, Visa. Międzynarodowy Komitet Olimpijski publikuje raporty, w których można znaleźć szczegółowe informacje o pieniądzach wpłacanych przez sponsorów. - W Polsce o środkach przeznaczanych na sport się nie mówi. Nie rozumiem tego i na pewno nie popieram - mówi Tomasz Redwan, ekspert ds. marketingu sportowego i dyrektor firmy RSM. Naszą reprezentację sponsorują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta