Najbogatsi pisarze szukają azylu
Żywa akcja, groza, miłosne perypetie, suspens - to proste recepty na komercyjny sukces. Jednak tylko nieliczni pisarze potrafią dobrać proporcje tak, by zwrócić na siebie uwagę milionów czytelników. Ci właśnie autorzy są najbardziej poszukiwani, w nich warto inwestować, bo pieniądze wydane na promocję błyskawicznie się zwracają. Budżety marketingowe w renomowanych wydawnictwach zwykle sięgają 10 proc. rocznych przychodów, ale nie są dzielone równomiernie - największy strumień gotówki kierowany jest na potencjalne bestsellery. Billboardy, spoty reklamowe. Z wielkich plakatów na stacjach metra w Londynie, Paryżu czy Nowym Jorku uśmiecha się wypielęgnowana twarz Johna Grishama lub Dana Browna, pisarzy utalentowanych, ale przez speców od marketingu wykreowanych na gwiazdy popkultury.
Co jeszcze łączy Danielle Steel, Stephena Kinga i Joanne K. Rowling? Rozpaczliwa ucieczka przed mediami i czytelnikami. Popularni pisarze stali się ofiarami sławy. Szukają samotności, zmęczeni ciągłymi telefonami, pytaniami dziennikarzy, prośbami o autografy. To nie przypadek, że najlepiej zarabiający pisarze od lat nie uczestniczą w spotkaniach autorskich, w targach, że bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta