Trudno ująć zakupy z sieci
Przedsiębiorca, który kupuje na aukcji internetowej towar w celu jego odsprzedaży, powinien mieć umowę potwierdzającą tę transakcję. Zdaniem fiskusa dowód wewnętrzny nie wystarczy
Coraz więcej osób dorabiających handlem w sieci rejestruje firmy i rozlicza się jak przedsiębiorcy. Pojawia się wtedy problem dokumentowania zakupów. Najczęściej są one robione na aukcjach internetowych. Wydawałoby się, że nie powinno być problemu z udokumentowaniem takiego wydatku jako kosztu uzyskania przychodów. Nabywca ma przecież nie tylko wydruk potwierdzający, że to on wygrał aukcję, ale również wyciąg bankowy potwierdzający zapłatę.
Zdaniem organów podatkowych to jednak nie wystarczy, aby ująć wydatek jako koszt w księdze przychodów i rozchodów (dalej KPiR). To dlatego że zgodnie z §...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta