Dobry sezon zimowy
ClubMed – spółka, o której się mówi w Paryżu
Francuski organizator urlopów jest pewien dobrego 2011 roku po dwucyfrowym wzroście rezerwacji na ten sezon zimowy i po otwarciu dwóch nowych wiosek wakacyjnych. Jego akcje w Paryżu zdrożały wczoraj o ponad 7 proc.
Spółka oferująca wakacje dla bogatszych klientów zmniejszyła w ostatnim roku (do 31 października) stratę netto do 14 mln euro z 53 mln rok wcześniej, gdy dużo wydała na restrukturyzację. W tym roku zakłada znaczną poprawę rentowności operacyjnej. Miała też zysk operacyjny 13 mln po stracie 20 mln.
Szef pionu finansów Michel Wolfovski wyjaśnił, że wyniki te potwierdziły obrany model biznesowy spółki, która mimo kryzysu wypracowała wzrost przychodów i rezerwacji w II półroczu. W 2011 r. uruchomi dwie wioski wakacyjne, na Synaju i w Yabuli (Chiny).
ClubMed osiągnęła solidne wyniki, stwierdził bank Natixis w nocie do inwestorów i utrzymał zalecenie kupowania akcji tej spółki i ich cenę docelową 18 euro.